my lindskog

my lindskog

2009-05-30

finally

så dök det bara upp; det som jag ska ha på mig på examensdagen.
var som sagt i malmö idag med älsklingen; satt och beundrades över att det Bara tar 40 minuter från helsingborg till malmö.. detta skulle jag aldrig gjort men jag kommer till det senare.
gick i alla möjliga butiker och provade mest klänningar men även lite annat och till sist så hittade jag någon som var en lagom blandning av sommar och fint men som jag samtidigt vet att jag kommer använda senare, tror jag i alla fall.

nu är det bara skor O eventuell väska kvar.. skor ska jag prova hos mim i morgon annars får jag väl försöka hitta något i veckan.
för övrigt å hoppas jag veckan blir solig så jag kan få lite färg till fredag; så jag också blir en blandning av sommar och fin!!

då åter till tåget; hem så missade vi direkttåget Precis och satte oss för att fika på espresso house för att invänta "mjölka-tåget". det kom och allt var frid och fröjd till vi kom till lund. då säger någon plötsligt till kontrollant-nissen att det är nog om slagsmål eller slagit säg. vi kommer inte längre än till kävlinge där vi står i över en halvtimme för att invänta ambulans och en tjej går runt för att fråga om det finns någon läkare (förövrigt är jag nära att svara "nej, men jag är SNART sjuksköterska" men sitter kvar).
det ända tråkiga med förseningen kommer vara att man inte kommer få något för det för skånetrafiken kommer hänvisa till att det var utanför deras kontroll och bla bla bla.
dessutom så blev våra kvälls-planer som bland annat innefattande vin (systemet stängde), mini-golf (han vi inte med för vi skulle vara duktiga O tvätta) samt springa (för vi måste ju laga mat också).
istället vi som sagt fått tvättat lite och snart har vi, Välbehövligt, städat lägenheten.
då återstår bara att handla lite tacos-grejor, laga mat och njuta av expedition robinson finalen..

vinet får vi helt enkelt ta en annan dag, och springa; det ska vi förhoppningsvis göra i morgon.. spela mini-golf också!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar