my lindskog

my lindskog

2009-10-31

7 av 7

dagar har jag snart jobbat; det är synd att klaga för imorgon är ju Sista dagen..
och nästa vecka vågar jag inte prata om: Ledighet!!
ska bli riktigt skönt faktiskt, riktigt mysigt att se fram emot österlen till helgen..
och danspass i ystad; hoppas nu bara inte att det blir inställt som sits.

en annan sak jag tänker på nu när jag sitter här efter att ha ätit och väntar på att vi ska mysa i soffan framför en, förhoppningsvis, bra film är att man tar det alltid i fel ordning: mat och sen film. jag menar, efter maten inträffar ju palt koman; den slår till som en bomb och lamslår en.. eller jaa, gör så man inte orkar något alls.
detta resulterar ju i att man är alldeles för trött för att orka engagera sig i filmen, man somnar och så är kvällen förstörd..
till råga på allt så orkar man inte Röra godiset som är inhandlat på hemmakväll (guud var jag saknar hemmakväll i landskorna, det var ett Riktigt hemmakväll) utan det får stå där och göra en illamående.
tur att jag stärkt mig med ett glas oboy så ska jag nog orka med både filmen, godiset och mys...
så får det bli på med löparskorna i morgon och en lååång-runda i pålsjö!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar