my lindskog

my lindskog

2009-11-01

blåsigt värre

var det nu ikväll när man skulle hem ifrån jobb. visst var det lite tråkigt, jobbigt med motvinden och j*vligt kallt fast vad gör det när jag Äntligen är ledig i morgon.. och har en sååå skön vecka framför mig?!
tyvärr så blåser det ju Alltid på landskrona station, jag kan egentligen inte fatta det och verkligen inte förklara det, med det slår aldrig fel. och andra sidan så är det jätte bra för nu har dom satt dörrar på dom stora glas-kurerna man väntar i; verkligen en toppen investering eftersom man inte längre behöver frysa ihjäl medans man väntar på tåget.
det är bara så synd att visa idioter inte kan visa respekt och gå ut och röka: fattar dom inte att dörrarna är uppsatt för att det inte ska blåsa, röker man då där inne så kommer röken ingenstans utan lägger sig där som en tjock, illaluktande, stinkande, irriterande dimma?!

och andra sidan så finns det faktiskt underbara människor som trotsar blåsten, och kylan, och går utanför kurensdörrar för att ta sitt efterlängtade blås; och det tackar jag som medresenär för.

nu kallar sängen, och älsklingen, på mig. imorgon är det nya tag som gäller. ska vara duktig här hemma och städa, städa, Städa. försöka hinna med ett pass på friskis och kanske, Kanske våga mig ut i löpspåret!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar