my lindskog

my lindskog

2009-03-05

gammal?!

igår var det då musikal-dax; mycket trevligt måste jag tillägga: trevligt sällskap, bra musik, duktiga artister och Röster..
det som störde mig en Aning var ju hela *piip* skolan med vad kan elever på.. vad kan dom ha varit?! FJORTON, femton år som skrek, tjoade, hade klapptävling med varandra, pratade åt godis, Prasslade med godis, slog i lediga stolar och tjaa jag hade kunnat hålla på hela natten.
idag var det nästa "ungdomar" som skulle förstöra; fyra killar som inte kunde betala bussen, eller betalade med ett rabatt-kort som sen inte skulle åka med bussen och det går INTE.. inte med den busschauffören i alla fall.
äntligen så hoppade alla på och vi kunde köra för att några hållplatser fram behöva stanna igen då två av killarna inkl. rabattkortet skulle hoppa av och det gick inte det heller. till råga på allt så försöker dom, som små killar gör, stötta på äldre, mognare tjejer men det var bara sååå patetiskt.

nu har jag fått ur mig all irritation och det återstår bara en tomhet med frågan: börjar jag bli gammal? gnällig? TANT??
man är ju inte 20 längre men gammal är jag ju ändå inte; bara mogen..lite vuxnare men inte gammal. eller?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar