my lindskog

my lindskog

2009-08-04

ledig dag

är lika med fullspäckad dag. med både trevliga och mindre trevliga saker:
älsklingen klocka ringde, Alldeles för tidigt, kl:5.40. det var inget annat att göra än att kravla mig upp för jag skulle ju med honom till landskorna eftersom jag mycket målmedvetet, dagen innan, fått för mig att jag skulle köra igenom mitt danspass. sagt och gjort efter en smoothie bar det av till landskrona och passet är fortfarande lika bra som jag kom ihåg det.

nu har jag kommit hem och fått en välförtjänt dusch. ska ta itu med lite städning innan maja kommer för nybakade kanelbullar, inte mina utan mormors som ligger i frysen men samma sak egentligen.
innan dess får jag inte glömma att handla mjölk; alltid bra att ha hemma när det är fika-dax.. passar både till the, kaffe och oboy!!

efter att maja har vart här tror jag att städningen fortsätter, ska försöka att disk undan lite också.
sen blir det till att leta upp lite smarriga recept inför veckan för ikväll är det storhandling som gäller.
kylen börjar på något märkligt sätt att bli tommare och tommare

kvällen slutar efter god mat och en stunds mys i soffan med något bra på TV med vägning och mätning.
förhoppningsvis blir vi inte allt för besvikna..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar