my lindskog

my lindskog

2009-12-17

vinterland

har det ju verkligen blivit; och det är så mysigt med allt det vita.. det blir ju inte bara ljusare utan man blir ju faktiskt piggare!!
det enda som förstör Lite är ju att det är så Jäkla kallt, så till helgen är det jag som (Äntligen?) köper en ny vinterjacka. det förstörs också av att det redan har börjat töa, bli grått och slaskigt; sådant gillar jag inte alls.
och jag gillar inte Alls heller att sverige typ står Stilla i och med att snön kommer. varje år är det samma sak, nyheterna och tidningarna varnar om snöoväder, alla vägverketsnubbar och annat mojs berättar om hur förberedda dom är och så kommer då snön, och vad händer då? inställda tåg, bussar som är försenade, vägar som inte skottas.. jag blir knäpp. till råga på allt så säger man på skånetrafikens hemsida att det är pågrund av vagnbrist.. jo eller hur om man sedan kör ett tåg med typ 20 Vagnar..!!

nej, nu ska jag krypa ner under täcket och förhoppningsvis inte frysa och framför allt få Lite sömn; det var såå länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar