my lindskog

my lindskog

2016-08-28

målsättning

är bra att ha men den ska inte vara för hög och omöjlig att nå..

igår var det dags för Midnattsloppet; banan som promotas vara snabb, så inte helt överraskande satsade jag på PB (dvs. under 44.50). det var först när vi åkte till Malmö för att ladda upp med korvgrillning hos småsyskonen som jag insåg HUR snabbt jag var tvungen att springa för att det ska ske (yees 4:30-tempo).
försökte intala mig själv att det var bra att Norrköpingsveckan inte erbjudit så många (löpningsmässiga) träningstillfälle och att det var ännu bättre att denna veckans långpass uteblev när springlusten inte riktigt fanns eftersom detta skulle resultera i fräscha, snabba ben!!

Midnattsloppet i sig tycker jag är väldigt väl arrangerat, banan var mycket riktigt lättsprungen om än lite mörk (för oss som inte är vana Malmölöpare?!) på visa ställen och dessutom fantastisk support av hejarklacken inte bara vid start & mål utan även vid 5kilometer.
trots detta bomade jag med dryga halvminuten men är otroligt nöjd över mina 45.20 som är min 3:e snabbaste genom tiderna, bästa 10km postpartum med TVÅ minuter och om jag får skryta resulterade i en 44:e placering av kvinnorna eller 402:a totalt av 4000.

att jag sedan fick fira med övernattning på hotell med maken var pricken över i❤️


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar