my lindskog

my lindskog

2015-08-23

löparhelg

på riktigt;
idag var jag funktionär på Landskrona maraton/halvmaraton. tillsammans med syster stod jag vid vätskekontrollen bakom slottscaféet. visst hade det varit kul att åtminstone få springa en halvmara men i detta vädret var det helt okej att heja på (emellanåt var till och med det för varmt). efteråt välförtjänt grillning med föräldrarna och småsyskonen.

igår blev det lite hastigt och lustigt citadelloppet. ett väldigt välarrangerat lopp och även där trevliga funktionärer. det var varmt igår också, trotts att det bara var en mil.. men värmen (och den s u p e r korta rundan på 2,5kmx4) gjorde att det ofta var påhejande-publik!! jag ville ju så gärna springa snabbt, helst under 50min. så ni kan väl förstå att jag är nöjd med en tid på 47:11min som gav mig en 9:e plats!? extra glad blev jag efter att ha konstaterat att den tiden är min fjärde snabbaste.. genom tiderna!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar